Arbetstillfällen skapas av entreprenörer!

15 Maj

Många har blivit förvånade när jag berättar att jag flyttade till Kalmar för att få jobba med det jag ville arbeta med. De som har visat sig vara mest förvånade är oväntat nog de som arbetar på UF själva.. UF är kanske inte ett framtidsjobb där du tjänar massa pengar, men det har givit mig otroligt mkt i personlig utveckling. Därför flyttade jag från Sthlm till en småstad där jag inte kände en själ.

Shit vad irriterad jag blir på folk som klickar runt på arbetsförmedlingen, säger att det inte finns några jobb och ger upp. Som 13-åring började jag arbeta inom fotbollsklubben. Som 16-åring började jag arbeta på McDonalds. Sedan dess har jag arbetat på runt 10 olika arbetsplatser på fyra år. Tre månader har jag varit arbetslös, under den tiden arbetade jag extra mycket med vårt företag. Det handlar fan inte om att det inte finns några möjligheter. Blir arg när jag hör folk som givit upp för att arbetsmarknaden är svår. Alla vet att kontakter är bästa vägen. Har man inte det, och har svårt att skaffa det, då får du vara beredd att jobba på skitjobb, och kanske slita för att till och med få dom. En kille som imponerar på mig som satan och som är en riktig förebild för arbetslösa är Dennis Kwaga. Såg honom i Debatt då arbetsmarknad diskuterades och han verkade attans skarp, men utan erfarenhet får man ändå inte jobben om man bara söker på annonser. Han har slitit som ett svin för att ens få ett jobb som diskare och det ger till slut resultat. Läs artikeln.

Som jag och flera andra sagt tidigare, jobben kommer inte till dig, det är inget du får. Det allra häftigaste är att du kan skapa ditt eget jobb. Jag gick in till min chef för ett par veckor sedan och föreslog att jag skulle hålla i ett projekt i sommar, så var sommarjobbet uppstyrt.

Dessutom finns det dom som skapar jobb åt andra. Alla entreprenörer därute som skapar arbete är så sjukt viktiga för Sveriges framtid. Tro inte att det är regeringen som skapar arbetstillfällen. De kan skapa förusättningar för det genom ett bra företagsklimat, men arbetena skapas av entreprenörer. Credd till dom!

Ett svar to “Arbetstillfällen skapas av entreprenörer!”

  1. Dennis Nilsson 17 maj, 2010 den 12:32 #

    Helt rätt, håller med till 110%

    Vill man ha ett jobb, då skaffar man ett.. Det finns där ute.

    Inte tid att gnälla, börja leta!

    Bra inlägg, ungdomar behöver höra mer mer av detta.

Kommentera

