Vinnare

8 Maj

Att vinna, att sälja, det är faktiskt det allting handlar om.

Att komma fram till affären, att ”close the deal” är faktiskt det viktigaste. Nu gjorde inte jag, som gästbloggar här det. Men självaste entreprenörspartiet gjorde det, de kom hela vägen till Götebor, och tog hem det. En merit, en erfarenhet men inte bara det; det är vinst. Jag tror mycket på att vinnna. att komma först, för det är bara en som kan göra det. Ett lag, eller ett team. Jag brukar komma långt, men ofta stupa på mållinjen, jag är otroligt glad ändå. Men ska man bli framgångsrik ska man gå hela vägen. Komma först. Skriva på avtalet, göra affären.

Entreprenörspartiet vann Entreörsjakten 2010, mitt lag kom 3:a.
Jag är glad ändå, men inte vinnare. Det gäller att vinna, jag fortsätter att kämpa.

Som Magnus Uggla sjunger i låten Vittring:

Jag mötte en brud nere på gatan,
– Tjena vart är du på väg,
– Det ska du ge fan i,
Nobben direkt
Spelar roll då när man har flytet nästan jmt,
Allting som jag vill.
Allting som jag vill kan jag gra a, a, a, a, allt,
Allting som jag vill kan jag gra, a, a, a, a, allt,
När flytet är i luften,
Då är lyckan varje dag.

Men nu ska jag sova.

Henrik Hoffman, Ung Företagsamhet.

Kommentera

